Відділ освіти Галицької районної державної адміністрації

1 КЛАС

Для педагогів, які вже залучені до Нової української школи, впроваджують систему супервізії – професійної підтримки, яка допоможе реалізовувати цілі реформи, долати труднощі та рости професійно. Відповідний наказ №1313  затверджено у Міністерстві освіти і науки сьогодні, 18 жовтня 2019 року.

«Це ще один інструмент, який дозволить педагогам розвивати свої професійні навички та особистісні якості. Важливо розуміти, що супервізія – це не перевірка чи контроль. Супервізор – це наставник і консультант, який допоможе, підтримає, навчить новому та поділиться досвідом. Супервізорами будуть також педагоги, і подібна взаємодопомога – це те, чого потребує така масштабна і важлива реформа, як Нова українська школа», – зазначила Міністр освіти і науки Ганна Новосад.

Супервізію здійснюватимуть для вчителів та їх асистентів, тренерів-педагогів, директорів та заступників директорів шкіл, а також фахівців ІРЦ.

Метою супервізорів буде професійний та особистісний розвиток педагогів. Спеціалісти, зокрема, допомагатимуть вчителям долати професійні труднощі, протидіяти стресу, запобігати професійному вигоранню та зміцнювати позитивну самооцінку. Окрім того, супервізори матимуть функцію фасилітаторів та допомагатимуть налагоджувати педагогіку партнерства.

Супервізія також допомагатиме коригувати освітній процес відповідно до завдань Нової української школи. Під час супервізії вчителі матимуть консультації щодо:

  • впровадження НУШ,
  • реалізації освітніх програм і навчальних планів, організації освітнього середовища,
  • впровадження сучасних методик і технологій навчання,
  • використання інформаційно-комунікаційних і цифрових технологій,
  • самоосвіти та самовдосконалення,
  • побудови демократичної моделі управління закладом освіти.

Здійснювати супервізію будуть підготовлені спеціалісти – їх готуватимуть 311 тренерів, які пройшли спеціальне навчання протягом 2019 року. Супервізорами стануть фахівці з числа вчителів, тренерів, тренерів-педагогів, працівників закладів післядипломної педагогічної освіти, методистів, експертів, залучених до проведення сертифікації, а також директорів шкіл та їх заступників з навчально-виховної роботи.

Супервізія складатиметься із 1-3 наставницьких циклів, під час яких будуть застосовуватись  індивідуальна та групова форми роботи за такими напрямами:

  • ознайомлення з результатами самооцінювання педагога та вибраними пріоритетами для розвитку;
  • спостереження за діяльністю педагога;
  • підтримка у створенні плану професійного розвитку;
  • наставницькі бесіди;
  • групове обговорення кращих практик, труднощів, пошук шляхів їх вирішення, а також можливостей для подальшого розвитку.

 

СТВОРЕНО КООРДИНАЦІЙНУ РАДУ, ЯКА ДОПОМОЖЕ ВПРОВАДЖУВАТИ РЕФОРМУ НУШ НА МІСЦЯХ, – РІШЕННЯ УРЯДУ

З 2019 року на рівні Уряду працюватиме Координаційна рада, яка допомагатиме вирішувати проблемні питання щодо впровадження в регіонах Нової української школи. Це буде міжвідомчий колегіальний орган під головуванням Прем’єр-міністра. Відповідну постанову КМУ «Про утворення Координаційної ради з питань взаємодії між органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування з впровадження реформи освіти» було прийнято сьогодні, 27 грудня 2018 року.

«Цього року, під час запуску Нової української школи, ми виявили одну з ключових проблем для ефективного впровадження реформи освіти. Це низька управлінська спроможність громад та недостатня координація між органами влади. Щоб підтримати тих, хто впроваджує реформу на місцях, на серпневій конференції педагогічних працівників було прийнято рішення створити орган, який координуватиме та допомагатиме в цій роботі. Це рішення підтримав Прем’єр-міністр, і ми дуже вдячні йому за це. Сподіваюся, що робота Ради допоможе покращити ситуацію не лише в сфері освіти, а й підтримає спроможність громад загалом, дасть їм інструменти ефективного використання тих грошей, які вони отримують унаслідок децентралізації», – відзначила Міністр освіти і науки Лілія Гриневич.

 

Окрім МОН, до складу Координаційної ради увійшли представники:

  • Міністерства фінансів
  • Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства
  • Міністерства соціальної політики
  • Міністерства інформаційної політики
  • Міністерства з питань тимчасово окупованих територій та внутрішньо переміщених осіб України
  • Державної казначейської служби та інших органів
  • асоціацій різних територіальних одиниць
  • народні депутати

У підсумку Координаційна рада має стати додатковою підтримкою реформи, що усуне неузгодженість дій центральних і місцевих органів виконавчої влади, налагодить їх взаємодію з органами місцевого самоврядування, а також допоможе уникнути проблем, що сталися 2018 році.


 

Наказ відділу освіти Галицької РДА №55 від 16.02.2018 "Про затвердження плану заходів на 2018-2029 роки щодо впровадження Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної освіти "Нова українська школа" у закладах освіти Галицького району"